reklama

Zmysel života ?

Bezdomovec, je človek bez domova, logické. Ale niekedy nemá ani dušu alebo radosť žiť. Cez sviatky sa ešte väčšmi snažíme prehliadať tých, ktorí sú medzi nami ako tiene. Pohoršujeme sa nad spôsobom života, ktorý vedú. No niektorí takýto život na ulici berú ako svoju podstatu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)
Obrázok blogu

Poberajú tie najmenšie sociálne dávky, väčšinou sú takmer bez vzdelania. To málo peňazí čo dostanú, prípadne vyžobrú stačí na trochu jedla, ale najmä na alkohol. Ten vie predsa človeka pekne zahriať cez mrazivé noci. Raz som bola nechtiac vtiahnutá do rozhovoru kaplána a jedného bezdomovca. Veci, ktoré rozprával ma v mnohom udivovali, no on ich vedel povedať s toľkým nadšením a pýchou v slovách. Tiahol z neho tvrdý alkohol. Vystatoval sa, že teraz by nafúkal len 1%ە alkoholu. Celkový dojem dotváralo špinavé oblečenie a špinavá tvár. Rozprával o živote, ktorý žije, svoje „pamäte“. Všetko, čo povedal tento muž sa mi zdalo, akoby bol hrdý na to, kto vlastne je, so životom na ulici. „Dnes som ukradol pár vecí z obchodu a pobil som sa pri pokladniach“, hovoril s ľahkosťou slov. „Dnes ma poliali pivom a tu mi zostalo trochu krvi z bitky“, pokračoval. Tie slová sa mi vryli do pamäti a on v nich nachádzal oporu a vedomie, že žije. Ani neviem ako, no spomínal na pokus o samovraždu svojho priateľa. Slová prechádzali okolo, no zrazu nedávali zmysel. Rozprával a pocite pri skoku. „Vtedy na ničom nezáleží, iba na tom jedinom, urobiť posledný krok vpred. No keď skok nebodaj prežije, je to akoby sa znovu narodil.“, povedal. Nelogické myšlienky sa pomaly formulovali do celku. To bol jeho zmysel života.

Lucia Kuníková

Lucia Kuníková

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študentkou gymnázia, zaujíma sa o históriu a právo. Pasívne sa venuje volejbalu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu